-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32329 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيا سوختن در آتش جهنم يك تشبيه است يا اينكه مثل سوختن در آتش دنيا مي باشد؟
الف ) سوختن در آتش و ديگر عذاب هاي ذكر شده در نصوص ديني واقعي است ،نه صرف تشبيه . البته عذاب آتش آخرت با اين عالم تفاوت هاي بسياري دارد؛ و ميزان سوزش آن با آنچه در دنيا رخ مي دهد قابل قياس نيست. حضرت امام ( ره ) در كتاب شريف چهل حديث مي نويسند : ( ( بين سوزش عذاب آخرت و دنيا از چند جهت تفاوت هست : ( 1 ) از آتش دنيا فقط بدن مي سوزد؛ ولي آتش آخرت روح و دل را هم مي سوزاند و اين فوق العاده عظيم و فوق تصور است ( ( التي تطلع علي الافئده ) ) ؛ ( 2 ) آتش دنيا خالص نيست و تا با اكسيژن تركيب نشود نمي سوزد؛ ولي آتش آخرت خالص است و سوزش فوق العاده دارد؛ ( 3 ) در اين دنيا ادراكات ضعيف است ، ولي درآخرت همه چيز به كمال نهايي خود رسيده و ادراك آدمي قوي است و ازهمين رو سوزش افزون تري احساس مي كند؛ ( 4 ) در اين دنيا پس از رسيدن سوزش به استخوان احساس سوزش كم مي شود، ولي در جهنم خداوندمجددا گوشت تازه مي روياند و از تخفيف عذاب جلوگيري مي كند ) ). همچنين در ص 23 كتاب ياد شده روايتي را از كتاب ( ( علم اليقين ) ) صدوق نقل نموده اند كه ترجمه آن چنين است : ( ( روزي در حالي كه رسول خدا ( ص ) نشسته بود، جبرييل امين به خدمتش آمد؛ در صورتي كه افسرده و محزون ورنگش متغير بود .پيغمبر ( ص ) فرمودند : اي جبرييل چرا تو را افسرده ومحزون مي بينم ؟ گفت چرا چنين نباشم در صورتي كه امروز گذاشته شددم هاي جهنم . پيغمبر خدا ( ص ) فرمود : چه چيز است ( دم هاي جهنم ) عرض كرد : همانا خداي تعالي امر فرمود به آتش ، برافروخته شد هزار سال تاسرخ شد .بعد از آن امر فرمود به آن افروخته شد هزار سال تا سفيد گرديد.پس از آن امر فرمود به آن ، افروخته شد هزار سال تا سياه شد و آن سياه وتاريك است . پس اگر يك حلقه از زنجيري كه بلندي آن هفتاد ذراع است گذاشته شود بر دنيا، هر آينه آب مي شود دنيا از حرارت آن . و اگر قطره اي از ( ( زقوم ) ) و ( ( ضريع ) ) آن بچكد در آب هاي اهل دنيا، همه مي ميرند از گند آن. پس رسول خدا ( ص ) گريه كرد و جبرييل نيز گريان شد .پس خداي تعالي به سوي آنها فرشته [ اي ] را فرستاد؛ عرض كرد : خداي شما سلام مي رساند به شما و مي فرمايد : من ايمن كردم شما دو تن را از اين كه گناهي كنيد كه عذاب كنم شما را به واسطه آن . ب ) گناهان و اعمال نيك با هم حساب مي شوند وبرخي از اعمال نيك موجب از بين رفتن اثر برخي از اعمال بد مي شود وبالعكس . از طرفي كساني كه شرايط شفاعت را داشته باشند مورد تخفيف قرار مي گيرند .بنابراين عذاب در صورت غلبه بدي ها و عدم استحقاق شفاعت است . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.